UPVIRAL: WAT IS HET, WAT KOST HET EN WAT LEVERT HET OP?

Upviral is een superhandige online marketing tool die eigenlijk ieder bedrijf goed en winstgevend kan inzetten. Het verzamelen van leads is voor veel bedrijven een belangrijke bezigheid. Als iemand eenmaal ingeschreven is dan is dat mooi, maar hoe mooi zou het zijn als deze persoon jouw bedrijf direct even promoot bij zijn vrienden en familie? Dat is precies wat Upviral doet, leads verzamelen die je direct iets voor je willen doen. Waarom ze je zouden promoten? Je leest het in dit artikel.

Wat kun je allemaal met UpViral?

In de introductie las je al in het kort wat UpViral is. Leads die je via een formulier verzamelt gaan jouw bedrijf of actie uiteindelijk direct promoten aan hun vrienden via social media kanalen, WhatsApp, Messenger of e-mail. UpViral wordt veel ingezet voor gratis lead campagnes. Je schrijft je bijvoorbeeld gratis in voor een eBook die daarna een reeks e-mails triggert. Dat is de normale gang van zaken. Met UpViral zet je na het aanmelden een stap ertussen. Je geeft de lead namelijk de mogelijkheid een leuke extra/bonus te ontvangen als ze de lead campagne aan hun vrienden promoten. Dit gaat allemaal via een mooie widget, zodat alles direct gepromoot kan worden met één muisklik. Als bedankje geef je de lead de bonus en uit de deelactie komen weer nieuwe bezoekers op de inschrijfpagina. Zo ontstaat er een sneeuwbaleffect, zonder veel geld uit te geven aan advertenties. 

Wat zijn de kosten van UpViral?

Voor UpViral betaal je een maandelijks bedrag. Dit is gunstig, want dat zorgt ervoor dat je het laagdrempelig kunt uitproberen mocht je nog niet zeker zijn of dit de online marketing tool is voor jouw bedrijf. Indien je de betaling per jaar doet krijg je wel een mooie korting. 

De kosten hangen af van de hoeveelheid lead die jij in totaal via UpViral hebt. Gaan de zaken goed? Dan betaal je ook iets meer, maar dat is bij veel online marketing tools zo.

10.000 leads – $49 p/m  ($39 p/m indien je voor 1 jaar afsluit)
25.000 leads – $79 p/m  ($59 p/m indien je voor 1 jaar afsluit)
100.000 leads – $199 p/m  ($149 p/m indien je voor 1 jaar afsluit)

Het pakket van 25.000 en 100.000 leads komt ook nog met extra voordelen. Kijk bij de Pricing op de UpViral website voor meer informatie.

Goed om te weten:
#1: UpViral hanteert een 30 dagen niet-goed-geld-teruggarantie
#2: UpViral werkt niet met kortingscodes en kortingen, dus je hoeft daar niet naar te zoeken

 

Wat levert UpViral je op?

Vind je UpViral duur? Reken eens uit wat het normaal gesproken kost om een lead binnen te krijgen. Stel 50% van de leads zorgt voor minimaal 1 nieuwe lead (en dit is zeker haalbaar), reken je voordeel maar uit….

Dus stel het kost je normaal €2,- aan Facebook advertenties om een lead in te laten schrijven voor je campagne. Je hebt voor het goedkoopste UpViral pakket ($59 p/m) maar 25 leads nodig die voorkomen uit de deelacties van je betaalde of organische leads. Als de lead campagne goed opgezet is waarbij leads iets gratis ontvangen en bij het delen een leuke bonus krijgen dan is dit echt een eitje!

Kortom, door UpViral te gebruiken ga je besparen op je advertentiekosten waardoor de kosten van UpViral al snel te verwaarlozen zijn.